E DEVLET ADRES DEĞİŞİKLİĞİ BİLDİRİMİ

Yeni taşınan bir kimsenin öncelikle yapması gereken resmi zorunlulukları vardır.Bunlar faturaları üzerine almak adres değişikliği bildirimi gibi işlemlerdir. E-devlet adres değişikliği bildirimi yapılmazsa kişinin tüm postaları faturaları gibi evrakları eski adresine gelir ve orada kaybolup büyük sorunlar yaratabilir.Adres değişikliği işleminin en geç 20 gün içerisinde yapılması gerekir.

Bu süreçte yapılmazsa  para cezası verilir.Adres yanlış beyan edildiği ve bu fark edildiği zaman bu durumda da para cezası uygulanır. Adres değişikliği bildirimi şu şekilde yapılmalıdır.Öncelikle taşınan kişinin evi kendine aitse son dönemde ödediği faturasını,evi kira ise kira sözleşmesini alarak nüfus müdürlüğüne gidip orada bir kayıt açtırılır.Daha sonra Nüfus müdürlüğünden alınan belge bağlı olduğu muhtarlığa getirilir.

Muhtarlığa bildirim yasal bir zorunluluk değildir fakat kişiye seçim ve bunun gibi durumlarda kaydın yenilenmesi açısından fayda sağlar.Muhtarın vermiş olduğu belgeyi de bina yöneticisine vererek adres değişikliği işlemi tamamlanmış olur.Adres değişikliği bildirimi internet üzerinden de yapılabiliyor.Kişinin e-devlet şifresi varsa e-devlet üzerinden bu işlemi gerçekleştirebilir.

E DEVLET ADRES DEĞİŞİKLİĞİ BİLDİRİMİ İÇİN : TIKLAYINIZ

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir